خرم آباد- استاندار لرستان گفت: برای تکمیل طرح آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک به ۱۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم، که ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه واگذار شده و برای مابقی آن نیز در حال مکاتبه هستیم.حریم قلعه تا پایان شهریورماه امسال به طور کامل آزاد خواهد شد.

آزادسازی کامل حریم قلعه فلک الافلاک به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ، هوشنگ بازوند استاندار لرستان در بازدید از طرح آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک اظهار داشت: در سال ۹۵ ریاست جمهوری دستور ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در خصوص تخلیه کامل حریم قلعه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ابلاغ کرد که به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک به ۱۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم، افزود: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه واگذار شده و برای مابقی آن نیز در حال مکاتبه هستیم.

استاندار لرستان بیان داشت: با توافقی که با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفت مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در خصوص تخیله به حساب آنها واریز شده و در حال حاضر ساختمان های ارتش و زمین های آن در حال تخلیه و واگذاری به میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان می باشد.

بازوند با اشاره به اینکه توافقات خوبی با سپاه نیز در خصوص تخلیه کامل حریم قلعه صورت گرفته و طرح واگذاری آن در کمیسیون لوایح تصویب شده، عنوان کرد: در صورت تصویب این طرح در کمیسیون اصلی و ابلاغ آن، حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد تا پایان شهریورماه امسال به طور کامل آزاد خواهد شد.

بنا براین گزارش، قلعه فلک الافلاک خرم آباد به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و آزادسازی کامل حریم قلعه گام مهمی در راستای ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاریخی خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.